fbpx

Планове ТО

Планове ТО

Планове технічне обслуговування автомобіля є необхідним аспектом збереження його надійності, ефективності та безпеки. Хоча може здаватися, що ігнорування регулярних технічних перевірок або заміни рекомендованих рідин чи деталей можна вважати економією часу і грошей, насправді це може призвести до таких серйозних проблем:

  • Збільшення витрат на ремонт: Пропущені або неякісно проведені регулярні технічні перевірки можуть призвести до збільшення витрат на ремонт автомобіля в подальшому. Невиявлені збої в роботі або неналежно обслужені деталі можуть призвести до критичних несправностей, що вимагатимуть коштовних робіт. Вчасне обслуговування дозволяє виявити потенційні проблеми на ранніх стадіях та виправити їх, що значно зменшує ризик виникнення серйозних ситуацій і, відповідно, знижує витрати на ремонт.
  • Загроза безпеці на дорозі: Найважливішим аспектом планового технічного обслуговування автомобіля є збереження безпеки водія та пасажирів. Пропущене або неналежно проведене обслуговування може призвести до виникнення серйозних проблем з гальмівною системою, двигуном, коробкою перемикання передач, підвіскою, керуванням, освітленням та іншими важливими компонентами автомобіля. Недбалість у цьому плані може створити загрозу як власному життю, так і безпеці інших учасників дорожнього руху.
  • Скорочення терміну служби автомобіля: Пропускання планового технічного обслуговування може призвести до скорочення терміну служби автомобіля. Незамінені або зношені деталі можуть призвести до перевантаження інших компонентів автомобіля, що прискорює зношення та знижує тривалість його роботи. Збереження автомобіля у хорошому стані за допомогою планового технічного обслуговування дозволяє збільшити його термін служби та продовжити використання автомобіля на багато років.

Як простий приклад хочемо навести класичну історію щодо інтервалів заміни масла в двигуні. Існує безліч практичних прикладів, коли в умовах експлуатації всередині України офіційні дилери вводили подовжені терміни заміни масла двигуна раз в 15 або 20 тисяч кілометрів, що в свою чергу призводило до «незрозумілого» вигоряння масла та зносу деталей двигуна на пробігах до 100 тисяч. Це пов’язано зі старінням масла внаслідок взаємодії з паливом низької якості та подальшим зносом деталей. У розвинених державах Європи інтервал заміни масла взагалі встановлений раз в 30 тисяч кілометрів. Це пов’язано передусім з високою якістю палива. Тому в Україні масло в двигуні потрібно міняти не рідше 1 разу на 10 тисяч кілометрів, або раз на 1 рік.

Історія виникнення планового ТО

Історія планового технічного обслуговування автомобіля починається з піонерів автомобільної промисловості, які вперше почали розробляти та виготовляти автомобілі на початку 20-го століття. У ті роки, коли автомобілі тільки почали набувати популярності, не було стандартів або рекомендацій щодо їх обслуговування та технічного утримання.

На той час багато автовласників докладали лише мінімальних зусиль для підтримки своїх автомобілів у робочому стані. Вони відправлялися до автосервісу тільки у разі серйозної поломки або несправності. Це приводило до частих випадків аварійної ситуації на дорозі, оскільки невиявлені проблеми з автомобілем можуть стати причиною несправностей безпосередньо під час руху.

Зрозумівши потребу в систематичному обслуговуванні автомобілів, виробники автомобілів почали вводити рекомендації щодо планового технічного обслуговування своїх автомобілів. Першими цим зайнялися великі автомобільні компанії, такі як Ford, General Motors і Chrysler. Вони розробили програми обслуговування, які включали регулярні перевірки, заміну зношених деталей і масла, а також проведення необхідних регулювань.

Згодом ці рекомендації перетворилися на офіційні розклади технічного обслуговування, які були включені до інструкцій з експлуатації автомобілів. Це дозволило власникам автомобілів мати чіткий графік обслуговування і знаходитися в курсі необхідних процедур.

Види технічного обслуговування

  1. Регулярне ТО: Цей тип ТО включає перевірку і заміну різних компонентів та матеріалів згідно з рекомендаціями виробника. Воно проводиться на певних інтервалах, зазвичай вказаних в інструкції з експлуатації автомобіля. Регулярне ТО включає заміну мастила та фільтрів, перевірку елементів системи запалювання, системи охолодження, гальм, підвіски та інших важливих компонентів.
  2. Сезонне ТО: Цей вид обслуговування виконується перед початком кожного сезону. В залежності від кліматичних умов і регіону, сезонне ТО може включати перевірку системи кондиціонування повітря, системи охолодження, батареї, шин та інших елементів, які потребують уваги перед початком сезону.
  3. ТО за пробігом: Цей вид ТО виконується після певного пробігу автомобіля. Наприклад, при досягненні певного кілометражу (наприклад, 10 000 км, 20 000 км і т. д.) виконується додаткова перевірка та заміна деяких компонентів автомобіля. ТО за пробігом може включати перевірку і заміну ременів, свічок запалювання, гальмівних колодок, амортизаторів і інших важливих деталей.
  4. ТО згідно з гарантійними вимогами: Під час гарантійного періоду виробник може встановлювати певні умови, які повинні бути виконані для збереження гарантії. Це можуть бути регулярні перевірки, заміна деталей або сервісні роботи, які повинні бути виконані в авторизованому сервісному центрі.
  5. Екстрене ТО: Цей вид ТО проводиться в разі аварій або несправностей автомобіля. Він включає діагностику проблеми та виправлення неполадок, що виникли.

Висновок

Приділення часу і ресурсів технічному обслуговуванню автомобіля є інвестицією в його тривалу та надійну роботу. Це допомагає зберегти безпеку, зменшити витрати на ремонт, зберегти ефективність та продовжити термін служби вашого автомобіля.

Запишитесь на ТО онлайн