Ремонт і діагностика ходової та підвіскиВнаслідок низької якості доріг та агресивних умов експлуатації автомобілів в Україні, постійної уваги потребує стан ходової та підвіски автомобіля.Але в чому відмінність між цими двома поняттями?Різниця між ходовою та підвіскоюХодова система автомобіля включає компоненти, які допомагають автомобілю рухатися по дорозі і керуватися. Основні складові ходової системи включають кермову колонку, рульовий механізм, передні та задні осі, а також колеса та гуму. Функцією ходової системи є забезпечення стійкості, керованості та контролю автомобіля під час руху. Вона відповідає за зміну напрямку руху, керування та стабілізацію автомобіля. Можна також констатувати, що це деталі, які постійно рухаються.В той час, як підвіска автомобіля відповідає за поглинання ударів, вібрацій і нерівностей дороги, забезпечуючи комфортну поїздку для пасажирів. Вона складається з компонентів, таких як пружини, амортизатори, важелі та підвісні рухомі деталі. Головна функція підвіски полягає в амортизації та розподілі навантаження, що діють на автомобіль, від дорожньої поверхні. Вона зменшує вплив поштовхів та коливань, що допомагає забезпечити кращу стабільність та контроль автомобіля.Отже, ходова система відповідає за рух та керування автомобілем, в той час як підвіска забезпечує комфортність поїздки та поглинає удари і вібрації. Обидва компоненти мають важливе значення для безпеки, ефективності та комфорту автомобіля, і їх правильна робота є важливою для оптимальної експлуатації транспортного засобу.Проблеми, з якими найчастіше стикаються автомобілістиЯкщо не займатися ремонтом і діагностикою ходової та підвіски автомобіля, можна стикнутися з наступними проблемами:
- Несправність амортизаторів: Амортизатори відповідають за поглинання ударів та коливань на дорозі. Якщо їх стан погіршується, це може призвести до незвично нервової поведінки під час руху автомобіля, небажаного переставлення кузова на нерівностях, погіршення контролю над автомобілем, зниження рівня комфорту.
- Знос або пошкодження пружин: Пружини також є важливими компонентами ходової та підвіски, які підтримують вагу автомобіля і забезпечують комфортну поїздку. Їх знос або пошкодження можуть призвести до нерівномірного розподілу ваги, неконтрольованого коливання автомобіля та погіршення керованості. Зношені пружини можуть лопнути в будь-який момент, навіть коли ви будете їхати по трасі на великій швидкості і нічого гарного ця ситуація не принесе. Існує багато прикладів, коли іржава пружина розсипалась на декілька частин під час руху і гострі края моментально розрізали покришку.
- Проблеми з кульовими опорами та тягами: Кульові опори та тяги забезпечують стабільність і поворотність автомобіля, кінематичний рух всіх елементів. Їх пошкодження або знос можуть призвести до відхилення коліс, неконтрольованого руху, зміни розвалу-сходження та збільшення зносу шин.
- Несправність амортизаційних стійок: Амортизаційні стійки допомагають підтримувати стабільність автомобіля при русі і гальмуванні. Їх пошкодження може призвести до збільшення тормозного шляху, втрати контролю під час руху та незручностей під час гальмування.
- Втрата упругості або розрив сайлентблоків: Це гумометалеві елементи, які з’єднують важелі підвіски з кузовом автомобіля, вони відповідають за комфорт та керованість.
- Регулярний технічний огляд: Згідно з рекомендаціями виробника, автомобіль повинен проходити технічний огляд на підставі регулярного графіку або пробігу. Під час такого огляду слід включити діагностику ходової та підвіски, щоб переконатися в їхньому належному стані.
- Відчутні зміни в роботі автомобіля: Якщо ви помічаєте незвичайні коливання, стуки, тріск, інші незвичні звуки або нерівномірність при русі або гальмуванні, це може свідчити про проблеми з ходовою та підвіскою. В таких випадках необхідно негайно звернутися до фахівців для діагностики.
- Погіршення контролю над автомобілем: Якщо ви відчуваєте, що керованість автомобіля стала менш точною або маєте проблеми з реагуванням на керування, це може бути ознакою проблем з ходовою та підвіскою. Регулярна діагностика може виявити причину і відновити оптимальну керованість.
- Для автомобілів старше 5 років: Бажано хоча б 1 раз на рік робити таку діагностику, краще всього після зимового сезону, тому що рух під час оброблення проїжджої частини реагентами прискорює старіння гумових та металевих деталей, крім того сніг та вода розмивають дороги, внаслідок чого автомобілі частіше потрапляють у вибоїни.
- Підвіска на пружинах: Це найпоширеніший тип підвіски, який використовує пружини для підтримки ваги автомобіля і поглинання ударів на дорозі. Пружини можуть бути виготовлені зі сталі або з використанням сучасних матеріалів, таких як сплави алюмінію або композити. Цей тип підвіски забезпечує комфортну поїздку і гнучкість в управлінні.
- Пневматична підвіска: Пневматична підвіска використовує повітряні пружини замість традиційних сталевих пружин. Вона надає можливість регулювати жорсткість підвіски залежно від умов дороги і вимог водія. Пневматична підвіска також забезпечує підвищений комфорт і плавність руху.
- McPherson підвіска: Цей тип підвіски використовується дуже часто у сучасних автомобілях. Вона складається з амортизаторів, пружин і стійок, які працюють разом для підтримки коліс і амортизації ударів. McPherson підвіска проста у конструкції, ефективна і надійна.
- Багатоважельна підвіска: Цей тип підвіски використовується у більш висококласних автомобілях і має декілька важелів та підвісних точок для кожного колеса. Багатоважельна підвіска забезпечує високу стабільність, керованість і комфорт при русі. Вона може бути складнішою за конструкцією та вимагати більшої уваги при обслуговуванні.